onsdag 14 oktober 2009

Den blinde mannen

En blind man söker jobb på en brädgård.
-God dag
, jag undrar om det finns något jobb till mig?
- Men ni är ju blind, Svarar förmannen, så det kan bli svårt!
-Men jag känner igen vilket trästycke som helst genom att lukta på det!
Förmannen tänker att det måste jag se, och säger
-ok, vi provar! han
hämtar en tvåmeters björk och håller den under mannens näsa.
-björk två meter,
svarar den blinde.
-inte illa, svarar förmannen och hämtar en bit ek, 8x8 tum.
ek 8x8 tum, svarar mannen.
Förmannen blir imponerad och tänker, jag ska nog lura honom. så han hämtar sin sekreterare och ber henne ställa sig framför mannen, den blinde luktar noga uppifrån och ner, fram och baksida, till sist säger han,
-den här var svår och jag är inte helt säker men kan det vara en skithusdörr från en räktrålare?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar